روش های شست و شو و نگهداری مانتو اداری,نحوه شست و شوی مانتو اداری,آموزش شست و شوی مانتو اداری,نحوه نگهداری مانتو اداری

انواع بهترین و موثر ترین روش های شست و شو و نگهداری مانتو های اداری

  • شنبه 17 اسفند 1398
  • 5050 نفر

مانتو های اداری انواع مختلفی دارند و هر کدام نیازمند به شست و شو و نگهداری هستند اما بهترین روش های شست و شو و نگهداری مانتو های اداری کدام اند؟

بهترین روش های شست و شوی مانتو اداری

شست و شوی نا درست و غیر اصولی مانتو اداری نسبت به جنسه پارچه یکی از دلایلی است مانتو های اداری کیفیت خود را از دست میدهند.

مانتو فرم های اداری از مواد اولیه آسیب پذیر با دوخت ظریف ساخته میشوند و نیاز به نگهداری مناسب تری نسبت به لباس های دیگر دارند.

همه کارمندان که مانتو اداری میپوشند یک اشتباه بزرگ انجام میدهند و آن این است که از ماشین لباس شویی برای شستن مانتو اداری خود استفاده میکنند زیرا ماشین لباس شویی با قدرت و فشار بالا سعی بر شستن مانتو دارد و این باعث آسیب دیدن مانتو اداری میشود.

 

دلایل اشتباه بودن شست و شوی مانتو اداری با ماشین لباسشویی

 

شست و شوی مانتو اداری

 

طراحی و دوخت انواع لباس فرم اداری طوری است که از لایی و چسب های خاصی استفاده میشود تا هم فرم تن شما باشد و هم هنگام پوشیدن صاف تر و زیبا تر نشان داده شود اما وقتی مانتو اداری با ماشین لباس شویی شسته شود آسیب زیاد و سختی به ساختار مانتو اداری وارد میشود.

اما شست و شوی صحیح مانتو اداری باعث افزایش طول عمر آن میشود و حداقل یک تا دو سال میتوانید بدون پرز ، ابرفت و رنگ دهی… از آن استفاده کنید.

دلایل آبرفت و پرز دادن و همچنین کم رنگ شدن مانتو فرم اداری استفاده از پارچه نا مناسب و بی کیفیت نیست و ممکن است شست و شو و نگهداری مانتو فرم شما اشتباه باشد و باعث خراب شدن آن شود زیرا امروزه بیشتر تولیدی های مانتو اداری برای افزایش مشتری از پارچه های مخصوص مانتو اداری استفاده میکنند.

 

برای خرید مانتو اداری با بهترین جنس پارچه و کیفیت بالا و قیمت مناسب تماس حاصل فرمایید.

 

مواد شوینده مناسب برای شستن مانتو اداری

 

مواد-شوینده

 

بعضی از شوینده ها به پارچه آسیب میرسانند پس بهتر است برای شستن آنها از شامپو،نرم کننده های لباس استفاده شود زیرا تاید و صابون عمر و کیفیت  پارچه را کاهش میدهند پس کسانی که نگران مانتو های خود هستند بهتر است از روش های مناسب و درست برای شست و شو و نگهداری استفاده کنند.

 

نحوه شست و شوی مانتو اداری رنگ تیره 

یکی از مواردی که باعث میشود مانتو اداری بور و کم رنگ شود استفاده از پودر لباس شویی یا تاید برای شست و شو است و توصیه میشود بجای آنها از مایه ظرف شویی یا سرکه سفید برای شستن مانتو اداری تیره استفاده کنید.

برای این کار ، تشتی آماده می کنیم و یک فنجان سرکه سفید و مایع شست و شوی و یا مایع ظرفشویی هست با آب سرد درون آن می ریزیم و مانتو شلوار مورد نظر را بعد از نیم ساعت خیساندن در این محلول به آرامی شست و شو می دهیم و با آب سرد آبکشی نماییم .

(( سرکه سفید مانع از دست رفتن رنگ و باعث براق شدن مانتو شلوار اداری تیره رنگ می‌شود ))

پس از شستن ، برای خشک کردن مانتو شلوار ها هرگز آنها را جلوی نور مستقیم و تند آفتاب آویزان نکنید ، زیرا باعث خراب شدن رنگ آن‌ها می‌شود و آن‌ها را بور می‌کند.

 

نحوه شستشوی مانتو اداری رنگ تیره با ماشین لباس شویی

۱- به هیچ وجه از پودر لباس شویی استفاده نکنید.

۲-  مانتو و شلوار پشت و رو کنید و سپس در ماشین لباس شویی قرار دهید .

۳-  درجه حرارت لباس شویی را بالاتر از ۳۰ درجه نباشد .

۴-  زمان شستشو با ماشین لباشویی بین ۲۵ الی ۳۰ دقیقه باشد.

 

نکاتی برای شست و شوی انواع مانتو اداری

  • تفکیک لباس ها

مهمترین و در عین حال ساده ترین نکته در شستشو، تفکیک لباس ها براساس رنگ و جنس پارچه است، شستشوی همزمان لباس ها با رنگ و جنس متفاوت سبب افت کیفیت لباس می‌شود.

 

  • لکه گیری لباس

در صورت ایجاد لکه روی لباس پیش از شستشو برای لکه گیری لباس اقدام کنید، بعضی از لکه ها از جمله لکه جوهر و لکه چربی پس از اولین شستشو ثابت می‌شوند.

 

  • شستشوی لباس با آب سرد

برخی بر این باورند که افزایش درجه حرارت آب سبب از بین رفتن لکه‌ها و تمیزتر شدن لباس می‌شود، در حالیکه افزایش درجه حرارت آب بر بافت پارچه تاثیر گذاشته و در مواردی سبب کاهش کیفیت پارچه می‌شود.

 

  • لباس‌های روشن

سفیدکننده و نرم‌کننده را بطور مستقیم روی لباس نریزید، همچنین قرار دادن لباس به مدت طولانی در آب حاوی سفیدکننده یا نرم‌کننده سبب آسیب به پارچه می‌شود.

 

روش های نگهداری مانتو اداری

 

۱. برای طولانی تر کردن عمر و نگهداری مانتو فرم از خشک شویی استفاده نمایید.

یک روش بسیار مطمئن برای تمیز کردن لباس، استفاده از خشک شویی ها است. چون در این روش باتوجه به قطبی بودن مولوکول ها از مواد حلال و شوینده های غیر قطبی به جای آب استفاده خواهد شد. این امر باعث می شود لباس ها شکل خود را حفظ کنند و چربی و لکه ها به راحتی از بین روند.

 

۲. در صورت استفاده از ماشین لباس شویی از آب ۳۰ درجه و سرعت پایین استفاده نمایید.

این درجه از آب هم باعث می شود به بافت پارچه و لباس آسیب نرسد هم دمای مناسبی برای فعال شدن خاصیت لکه بری مواد شونده خواهد شد.

 

۳. بعد از شست و شوی لباس از چوبکار آویزان نمایید.

مانتو فرم های ایندو دارای کش یک طرفه و دو طرفه هستند و آویزان کردن آنها از چوبکار باعث می شود شکل لباس از حالت نیوفتد

 

۴. بعد از چند روز استفاده حداقل یک روز استراحت توصیه می شود.

این امر باعث حفظ کیفیت مانتو فرم و پارچه و لباس شما خواهد شد و توصیه جدی این است یک تا دو روز به لباس بعد از شستشو استراحت دهید.

 

۵. در هنگام استفاده از مانتو فرم و مانتو اداری از تماس سطوح زبر با کیف های غیر چرمی با مانتو فرم خوداری نمایید، زیرا باعث خرابی پارچه می شود.

سطوح زبر و نوک تیز مانتو زیپ کیف و بارانی و … باعث زحم شدن و خراب شدن بافت پارچه و مانتو اداری خواهد شد. بهتر است با احتیاط  لباس را استفاده و بپوشید

 

۶. جهت جلوگیری از برق افتادگی پارچه از پشت مانتو اتو نمایید.

الیاف مصنوعی پارچه باعث زوب شدن بافت آن می شود و هیچ کاری از دست شما بر نخواهد آمد ولی اگر پارچه مانتو فرم شما نخ است بهتر است برای جلوگیری از براق شدن از پشت مانتو فرم آن را اتو کنید. لازم به ذکر است نیازی به دما بالا برای اتو کردن نیست با یه دمای مناسب می تواند آنها را تمیز اتو کنید.

طراحی مانتو اداری,دوخت مانتو اداری,طراحی و دوخت مانتو اداری

آموزش طراحی و دوخت انواع لباس فرم اداری

آموزش گام به گام و مرحله ای طراحی و دوخت انواع مدل های مانتو اداری به همراه جزئیات و نکات مهم
خرید مانتو اداری,خرید اینترنتی مانتو اداری,خرید اینترنتی مانتو اداری جدید

خرید اینترنتی انواع مانتو های مجلسی و اداری

یکی از نکات مهم در شغل های اداری و دولتی استفاده از فرم های رسمی است و بسیاری از خانم ها تمایل دارند ظاهری آراسته و شیک و در عین حال متفاوت داشته باشند به همین علت انتخاب و خرید مانتو اداری حساسیت زیادی دارد.
ست کردن مانتو,ست کردن مانتو فرم اداری,چگونه ست کردن مانتو,اصول ست کردن مانتو

بهترین روش های ست کردن انواع مانتو برای خانم های سخت پسند

آشنایی با اصولی که به ست کردن مانتو ها کمک میکند و یادگیری اصول رنگ شناسی و مکمل های رنگی زیبا و پر کاربرد
پارچه مانتو اداری,جنس پارچه مانتو اداری,پارچه مخصوص مانتو اداری

انواع پارچه با جنس و طرح مختلف مختص مانتو های اداری

برای دوخت هر نوع مانتویی از یک پارچه مخصوص استفاده میشود.پارچه های مخصوص مانتو اداری در فصول مختلف با جنس های مختلف