پارچه مانتو اداری,جنس پارچه مانتو اداری,پارچه مخصوص مانتو اداری

انواع پارچه با جنس و طرح مختلف مختص مانتو های اداری

  • دوشنبه 12 اسفند 1398
  • 14739 نفر

برای دوخت هر نوع مانتویی از یک پارچه مخصوص استفاده میشود.پارچه های مخصوص مانتو اداری در فصول مختلف با جنس های مختلف

فرم اداری چیست؟

مانتو اداری تن پوش زیبا و شیک بانوان شاغل در محل کار است که الزامی است.

مدیران شرکت ها برای بالا بردن پرستیژ کاری خود و کارکنان و ایجاد روحیه تمایل به اسفاده از مانتو فرم اداری دارند حتی بعضی جاها که لباس فرم اداری دارند،کارکنان معمولا خودشان با لباس فرم اداری دلخواه حاضر میشوند.

افراد شاغل مخصوصا خانم ها اهمیت زیادی به خوش پوشی و آراستگی میدهند و در طراحی و دوخت انواع مانتو اداری خیلی سخت گیر هستند و به دنبال بهتررین لباس فرم های اداری هستند.

دلایل مهم بودن لباس فرم و مانتو اداری

هرچند که مدیران بیشتر روی پوشش لباس اداری تاکید دارند اما فقط کارفرمایان از این مورد سود نمیبرند.

پوشیدن لباس فرم اداری مناسب برای سه دسته افراد زیر سودمند است :

  1. منافع کارفرما
  2. منافع کارکنان
  3. منافع مشتری

لباس فرم اداری کارمندان یک شرکت نمایانگر کاری است که انجام میدهند یا به نوعی معرف آن شرکت و سازمان است به همین علت در لباس اداری هم از نظر جنس و هم رنگ دقت زیادی به خرج میدهند.

چه پارچه ای برای مانتو بخریم؟

به نظر شما چه پارچه ای مناسب مانتو اداری است؟ بیشتر مانتو های شما از چه جنس پارچه ای هستند؟ پر طرفدار ترین پارچه کدامن است؟

قعطا هر خانمی مانتویی انتخاب میکند که از نظر جنس و مدل و رنگ بهترین باشد.امروزه به قدری تنوع در مدل و جنس و طرح و رنگ بالا رفته است که نمیتوان همه مانتو ها را با هم مقایسه کـــــرد.اگر میخواهید با بهترین انواع پارچه برای مانتو اداری زیبا و شیک آشنا شوید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

اهمیت کیفیت پارچه در مانتو اداری

اهمیت-جنس-پارچه

ما وقتی میخواهی مانتو بخریم یک سری معیار ها داریم که میتوانی آنها را تغییر دهیم مثل رنگ اما یک سری معیار های دیگر را نمیتوان تغییر داد مثل جنس مانتو.فرض کنید که به خرید مانتو می­‌روید و رنگ مورد نظر شما برای انتخاب مانتو آبی تیره است. اما زمانی‌که آیتم­‌ها را زیر و رو کردید، ناگهان یک مانتو با رنگ آبی روشن چشم شما را خواهد گرفت که مزیت‌­های زیادی از جمله جنس پارچه باکیفیت و برش‌‌­های زیبا دارد، پس تصمیم می­‌گیرد که نظرتان درباره رنگ مانتو را تغییر دهید.

جنس پارچه مانتو مورد نظر اولیویت اصلی در خرید مانتو حساب میشود و ما نیز برای خرید مانتو باید اولیویت ها را به درستی در نظر بگیریم تا نتیجه دلخواه خود را به دست آوریم.

بعضی از پارچه ها هستند که جنس آنها طوری است که اصلا به درد دوخت مانتو نمیخورند مثلا همه شما شاید مانتویی خریده باشید که اوایل از آن راضی باشید اما بعدا با گذشت زمان و هر بار که مانتو را میشستید مانتو کوتاه و تنگ میشد و یا حتی رنگ آن عوض میشد.

پارچه های مانتو مخصوصا مانتو اداری ویژگی های مخصوصی باید داشته باشند.ویژگی هایی مثل کشی بودن یا نبودن پارچه، زبری یا لطافت، میزان چروک­‌پذیری، ضخامت، نوع الیاف و….

 

شناخت انواع پارچه

انواع-پارچه

بسیاری از افراد از جنس و نوع پارچه هیچ آگاهی ندارند و سردرگم به دنبال خرید یک لباس با کیفیت می گردند و اگر بی اطلاع مانتو یا پارچه ای خریداری کنید پول و وقت با ارزشتان را هدر میدهید.

هنگام خرید لباس، کیف یا کفش و غیره به انواع اجناس پارچه با نام‌های عجیب و غریب مانند دانتل، بنگالین، لیوسل و غیره برمی‌خورید که ممکن است فروشنده برای کسب و کار خود از این اجناس تعریف زیادی کند در صورتی که خودش هم ممکن است اطلاعی از این ها نداشته باشد پس بهتر است با آگاهی کامل به دنبال خرید مانتو یا پارچه مناسب بروید.

پارچه یکی از اختراعات مهم انسان بوده و هست و از زمان های قدیم برای انسان کاربرد دارد.

کمی قبل تر جنس پارچه ها بهتر بودند تا جایی که افراد پارچه یا لباس میخریدند و 5 سال آن را میپوشیدند اما امروزه بیشتر پارچه ها کیفیت پایینی دارند و بعد از مدتی خشک و بی روح میشوند.

انواع پارچه

  • نخی

نخی: لباسهای پنبه‌ای در ایران نخی نام دارند. نخ پنبه‌ای از طریق بافندگی، به پارچه یا بافته های پنبه ای تبدیل می شود.

پارچه-نخی

  • پلی استر

پلی استر کاملاً مصنوعی است. برای تولید این فرآورده از ترکیب دی متیل ترفتالات و منو اتیلن گلیکول و یا اسید ترفتالیک ( جایگزین ماده اولیه دی متیل ترفتالات ) در مجاورت کاتالیست های مناسب، استفاده می شود. پلیمر حاصل از ترکیب این دو ماده اولیه توسط پمپ از صفحات رشته ساز عبور داده می شود که تحت تاثیر هوای سرد به شکل لیف تبدیل می‌شوند.

پارچه-پلی-استر

  • ویسکوز

بر خلاف تصور عمومی الیافی بر پایه‌ی طبیعی و همچون پنبه و لینن دارای ماهیت گیاهی(سلولزی) هستند. تنها تفاوتی که می توان به الیاف ویسکوز (ریون) نسبت به پنبه و لینن نسبت داد نحوه‌ی ساخت این الیاف است. الیاف ویسکوز (مانند تولید کاغذ) از خمیر کردن سلولوز تشکیل می‌شوند.

پارچه-ویسکوز

  • لینن

 لینن به پارچه‌ی کنفی هم معروف است و از پارچه های مناسب فصل تابستان محسوب می‌شود. مرغوب‌تربن نوع این پارچه از ۷۰ درصد پنبه، ۱۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد ویسکوز تهیه شده و بدترین نوع آن از ۵۰ درصد پنبه و ۵۰ درصد پلی استر، بدون ویسکوز است.

پارچه-لینن

  • لاکرا یا الاستین

اسپندکس، لاکرا یا الاستین یک پارچه‌ی مصنوعی است که به خاصیت کشسانی فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود که از پلاستیک طبیعی محکمتر و بادوام‌تر است. از این پارچه در مواردی استفاده می‌شود که کشسانی، به خصوص برای راحتی مد نظر است. مانند کاربرد آن در لباس‌های ورزشی.

پارچه-لاکرا

  • جیر

از پوست بز و گوساله تهیه می شود که طی فرایند خاصی و بوسیله وسایل خاصی رخ آن را پرداخت میکنند و سطح گوشتی را به صورت مخملی در می آورند که بیشتر به عنوان آستر در داخل دیگر محصولات استفاده می گردد.

پارچه-جیر

  • چرم طبیعی

چرم از دباغی پوست حیوانات مختلف مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، کروکودیل، مار و حتی کوسه! تهیه می شود.

چرم-طبیعی

  • چرم مصنوعی یا پی وی سی

 چرم مصنوعی PVC «پی وی سی» و PU «پلی اورتان» ترکیبی از یک لایه روکش به نام Skin و یک لایه اسفنج از جنس  PVC یا PU است  که بر روی پارچه پوشش داده می شود.

چرم-مصنوعی

  • کتان

پارچه ‌ای است که از الیاف ساقه‌ی کتان ساخته می‌شود. کتان گیاه علفی یکساله‌ و دارای برگ‌های سبز مات و ساقه‌ی متشکل از الیاف نرم و بلند است. از این الیاف نخ کتانی هم به دست می‌آورند. پارچه ی کتان به عنوان پادشاه پارچه ها شناخته می‌شود. از کتان برای ساخت لباس و مبلمان منزل استفاده می‌شود.

پارچه-کتان

شما میتوانید بعد از مشاهده انواع مانتو های اداری ، اگر مایل بودید خرید اینترنتی مانتو اداری مورد نظر را انجام دهید.

طراحی مانتو اداری,دوخت مانتو اداری,طراحی و دوخت مانتو اداری

آموزش طراحی و دوخت انواع لباس فرم اداری

آموزش گام به گام و مرحله ای طراحی و دوخت انواع مدل های مانتو اداری به همراه جزئیات و نکات مهم
خرید مانتو اداری,خرید اینترنتی مانتو اداری,خرید اینترنتی مانتو اداری جدید

خرید اینترنتی انواع مانتو های مجلسی و اداری

یکی از نکات مهم در شغل های اداری و دولتی استفاده از فرم های رسمی است و بسیاری از خانم ها تمایل دارند ظاهری آراسته و شیک و در عین حال متفاوت داشته باشند به همین علت انتخاب و خرید مانتو اداری حساسیت زیادی دارد.
ست کردن مانتو,ست کردن مانتو فرم اداری,چگونه ست کردن مانتو,اصول ست کردن مانتو

بهترین روش های ست کردن انواع مانتو برای خانم های سخت پسند

آشنایی با اصولی که به ست کردن مانتو ها کمک میکند و یادگیری اصول رنگ شناسی و مکمل های رنگی زیبا و پر کاربرد
پارچه مانتو اداری,جنس پارچه مانتو اداری,پارچه مخصوص مانتو اداری

انواع پارچه با جنس و طرح مختلف مختص مانتو های اداری

برای دوخت هر نوع مانتویی از یک پارچه مخصوص استفاده میشود.پارچه های مخصوص مانتو اداری در فصول مختلف با جنس های مختلف