بهترین مانتو اداری,مناسب ترین مانتو اداری,ویژگی های بهترین مانتو اداری,ویژگی های مناسب ترین مانتو اداری

خصوصیات بهترین و مناسب ترین مانتو اداری برای افراد چاق و لاغر

  • سه شنبه 13 اسفند 1398
  • 5976 نفر

افراد و چاق و لاغر و قد بلند و قد کوتاه زیادی هستند که به دنبال لباس فرم اداری مخصوص خود هستند تا استایل خوبی داشته باشند اما ویژگی های مانتو های مناسب را نمیدانند و سردرگم میشوند

خصوصیات و ویژگی های بهترین و مناسب ترین مانتو اداری

حضور در محل کار نیاز به پوشش خاصی دارد و نمیتوان با هر لباسی وارد محیط کار شد.

سرتاسر دنیا معمولا برای هر شرکت یا سازمانی یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد که برای خانم ها و آقایان تقریبا به یک رنگ است و به آن لباس فرم اداری میگویند.

برند های مشهور و بزرگ با انتخاب بهترین و زیبا ترین مانتو اداری برای کارمندان خود سازمان خود را یکپارچه و زیبا میکنند.

البته در بعضی از مشاغل بعضی از خانم ها یا اقایون در محل کار خود بدون اینکه اجباری برای پوشش مناسب باشد خودشان با لباس فرم مناسب حاضر میشوند و به پوشش و ظاهر خود اهمیت میدهند.

شیک و خاص پوشی در محیط کار همیشه ربطی به گرانترین مانتو با رنگ های مختلف ندارد بلکه مهم ترین چیز آراستگی چگونه ست کردن مانتو اداری است که ربط به سلیقه افراد دارد و اینگونه میتوان با یک مانتو اداری ساده یک استایل و ظاهر زیبا داشت.

رنگ لباس های رسمی و مانتو اداری معمولا طبق استائداردی تیره است و ترکیب رنگ های سرمه ای ، رنگ مشکی ، رنگ زغالی و رنگ طوسی می باشد.انتخاب این رنگ های تیره برای این است که لباس های اداری دیرتر کثیف شوند و فاصله زمانی بیشتری بین شستوشو یونیفرم ایجاد شود.همچنین  ست کردن رنگ های استاندارد تیره راحت تر و زیبا تر از رنگ های دیگر است.

لباس فرم ارتش از اولین لباس های اداری در دنیاست ولی امروزه با صنعتی شدن جهان و شاغل شدن افراد در واحدهای اداری، یونیفورم هماهنگ اداری در همه ارگان ها استفاده می شود.

ویژگی های مهم مانتو برای انتخاب

1 . قد مانتو

قد مانتو باید تطابق کامل با قد شما داشته باشدو با در نظر گرفتن دقیق قد خرید خضوری مانتو اداری یا خرید اینترنتی مانتو اداری انجام شود.اگر چاق هستید بهتر است مانتو اداری با قد بلند بپوشید. اگر قد کوتاهی دارید مانتو با برش های عمودی خرج کار، باعث بلند قدرتر نشان دادن شما می شود.

2 . سایز مانتو

سایز مانتو در طراحی و دوخت مانتو اداری  بسیار قابل توجه و مهم است.سعی کنید مانتو تنگ خریداری نکنید زیرا شما در محل کار فعالیت میکنید و حتی اگر پشت میز نشین هم باشد مانتو تنگ از راحتی شما در محل کار جلوگیری میکند و باعث عملکرد ضعیف شما میشود.

3 . جنس پارچه مانتو

جنس پارچه مانتو اداری بهتر است کامل نخ یا با درصد بالای نخ تولید و دوخته شود زیرا ایجاد حساسیت پوستی نخواهد کرد و از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری میکند.

پارچه های نخی کش هستند و این یک ویژگی مهم در مانتو های اداری نخی است.

مانتو های اداری بر اساس فصول

  • مانتو بهاره: جنس لطیفی دارند و از رنگ‌های روشن برای دوخت آنها استفاده شده است.
  • مانتو تابستانه: جنس آنها به صورتی است که هوا بتواند به داخل آنها نفوذ کند.
  • مانتو پاییزه: از مانتوهای بارانی برای این فصل به دلیل عدم نفوذ آب در آنها و ضخیم بودن آنها به مقدار کافی استفاده خواهد شد.
  • مانتو زمستانه: جنس این نوع از مانتوها کلفت است و گرمای زیادی دارند مانند جنس کتان یا پارچه‌های پشمی.

ویژگی های مانتو اداری

 

 

مانتو مخصوص افراد مختلف

  • مانتو برای افراد درشت اندام و چاق

از مانتو های کوتاه و تنگ و همچنین مانتو های دارای کمر های کشی خودداری کنید.مانتو شما باید کاملا متناسب با اندام شما باشد نه خیلی تنگ نه خیلی گشاد و اگر اینطور مانتو هایی پیدا نکردید سراغ خیاط بروید تا مانتو متناسب با سایز شما بدوزد.

استفاده از نقش های راه راه افقی و شطرنجی در مدل مانتویتان سبب درشت تر نشان دادن شما خواهد شد. خرید مانتو هایی که دارای شکاف های جانبی هستند برای اندام شما مناسب تر و شما را به هنگام حرکت کمتر اذیت خواهند کرد.

  • اگر شکم بزرگی دارید

از خرید مانتو هایی که از قسمت کمر تنگ میشوند انتخاب نکنید زیرا با پوشیدن این نوع مانتو شکم شما بزرگتر از آنچه هست نشان داده خواهد شد.

از مانتو که یک طرف لباس بر روی طرف دیگر پیچیده می شود یا یک فرم راسته دارند استفاده کنید و سعی کنید مانتوهایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر و میانی بدن جیب، پلیسه و چین نداشته باشند.

  • اگر اندامی حالت گلابی شکل دارید

خانم هایی که حجم بالاتنه شان کوچکتر از پایین تنه است در اصطلاح فرم بدنی گلابی شکل دارند.اندام گلابی در قسمت ران و باسن چاق تر و عرض سرشانه کمتری دارد.

برای این افراد بهتر است مانتو اداری شبیه به تونیک بپوشند که روی کمر جمع میشود  زیرا میتواند تعادل را در اندام بر قرار کند و در پایین تنه خطای دید ایجاد کند و تمرکز دید را از روی ران و باسن به بالا تنه بیاورد.پوشیدن شلوار راسته برای این افراد انتخاب مناسب تری است که موجب کوچکتر دیده شدن پایین تنه نیز می شود. مانتو اداری مناسب این افراد نباید در قسمت باسن تنگ و چسبان باشد زیرا زیبایی را از بین می برد.

  • اگر اندامی حالت سیبی شکل دارید

اگر در قسمت شکم چربی های اضافی دارید و دچار چاقی شکمی هستید در اصطلاح اندام سیب شکل دارید.اشکال کار اینجاست که خط کمر در چاقی شکمی وجود ندارد و می بایست با طراحی مناسب و رنگبندی، خط کمر را متعادل تر کنید.تضاد رنگی و استفاده از رنگ های تیره در قسمت میانی بدن تعادل اندام را برقرار می کند. برای اینکه شکم را کوچکتر نشان دهید سراغ شلوار رسمی فاق بلند بروید و از پوشیدن شلوارهای گشاد هم خودداری کنید.

  • مانتو برای افرادی با قد کوتاه و لاغر

مانتوهای ساده را انتخاب کنید و از خرید مانتو هایی که برای شما گشاد یا خیلی تنگ هستند اجتناب کنید. لباس هایی با خطوط عمودی میتوانید به بلند نشان دادن قدتان کمک کند.

  • مانتو برای افرادی با قد بلند

قد بلند یک مزیت است ولی می تواند تبدیل به یک معضل جدی در انتخاب مانتو اداری شود. چنانچه خانم های قد بلند با سهل انگاری لباس فرم اداری را انتخاب کنند، اندام را زمخت و بی قواره نشان می دهند. انتخاب مانتو فرم اداری با پارچه های لخت و نرم برای خانم های قد بلند ایده آل است. قد مانتو خیلی بلند یا کوتاه نباشد زیرا اندام را نامتعادل نشان می دهد. خانم های قد بلند می توانند شلوار لباس فرم را از طرح های گشادتر انتخاب کنند شلوار راسته و شلوار مخروطی با قد تا مچ برای ست کردن مانتو اداری زنانه پیشنهاد می شود.

  • اگر اندامی حالت مستطیل شکل دارید

در اندام مستطیل شکل، خط کمر مشخصی ندارد و سرشانه و باسن تقریبا هم اندازه است. خانم هایی با اندام مستطیل شکل یا تیپ پسرانه فاقد برجستگی های معمول اندام هستند و همه هیکل یکسان دیده می شود. بهترین طراحی برای این شکل اندام، ایجاد برجستگی و تعادل در شکل بدن است. از مانتو اداری دو رنگ استفاده کنید. مانتوهای فرم اداری که در قسمت بالاتنه دارای یک رنگ و در قسمت پایین تنه دارای رنگ دیگری هستند، مناسب اندام مستطیل است.

  • اگر اندامی حالت ساعت شنی دارید

یک اندام ورزشکاری برازنده را در هیکل ساعت شنی می بینید. اندام ساعت شنی عرض سرشانه و باسن برابر است و در قسمت میانی خط کمر به خوبی مشخص شده است. این افراد بسیار خوش اندام و شکیل هستند و انتخاب های بیشتری برای خرید مانتو اداری دارند. در واقع محدودیتی در انتخاب لباس برای افراد خوش اندام وجود ندارند البته با پوشیدن مانتو رسمی آستین کلوش و شلوار دمپا گشاد استایل زیباتری خواهند داشت.

طراحی مانتو اداری,دوخت مانتو اداری,طراحی و دوخت مانتو اداری

آموزش طراحی و دوخت انواع لباس فرم اداری

آموزش گام به گام و مرحله ای طراحی و دوخت انواع مدل های مانتو اداری به همراه جزئیات و نکات مهم
خرید مانتو اداری,خرید اینترنتی مانتو اداری,خرید اینترنتی مانتو اداری جدید

خرید اینترنتی انواع مانتو های مجلسی و اداری

یکی از نکات مهم در شغل های اداری و دولتی استفاده از فرم های رسمی است و بسیاری از خانم ها تمایل دارند ظاهری آراسته و شیک و در عین حال متفاوت داشته باشند به همین علت انتخاب و خرید مانتو اداری حساسیت زیادی دارد.
ست کردن مانتو,ست کردن مانتو فرم اداری,چگونه ست کردن مانتو,اصول ست کردن مانتو

بهترین روش های ست کردن انواع مانتو برای خانم های سخت پسند

آشنایی با اصولی که به ست کردن مانتو ها کمک میکند و یادگیری اصول رنگ شناسی و مکمل های رنگی زیبا و پر کاربرد
پارچه مانتو اداری,جنس پارچه مانتو اداری,پارچه مخصوص مانتو اداری

انواع پارچه با جنس و طرح مختلف مختص مانتو های اداری

برای دوخت هر نوع مانتویی از یک پارچه مخصوص استفاده میشود.پارچه های مخصوص مانتو اداری در فصول مختلف با جنس های مختلف